O仔的小書齋

, , 44 comments
最近有網友留言,

問起我為O仔準備的故事書。

不如今日就等我帶大家參觀O仔的小書齋啦!


右邊是O仔媽我的小小藏書閣(為了個仔,去年捐出三大箱藏書予不同團體及機構,不捨!)

左邊,便是林O仔的小書齋了。

林O仔的中英文藏書比例約是一比一左右。

設計方面,

特別把Playmat放在書櫃旁,

即使不是親子閱讀時間,

也可以讓他自行探索,

接觸書本。

林O仔小朋友最愛的活動之一:把書一本一本拿出來。



那如何為小朋友選擇合適的書本呢?

我不是育兒專家,

但我覺得只要是色彩艷麗,多圖少字的,

孩子一定喜歡。

在懷孕時,

我已開始搜集童書,

在英文圖書方面,

我參考了台灣著名親子作家汪培珽女士的英文書單,

我在本地網絡書店購買了Syd Hoff 的系列:


這些童書,均以圖為主,

每頁只有三兩短句,

多環繞友情、關懷、勇氣等生活小故事。

我很喜歡其中The Littlest Leaguer這本關於努力、競賽、天生我才必有用的小故事。

汪女士建議讀英文故事書時,是一句英一句中的去講,讓孩子逐漸掌握兩種語言,

不過,我沒有這樣做。

基本上,

我只是照字面去讀。

以較誇張的手法去讀英文已而。

為什麼?因為孩子讓小,

其實講英文便學英文吧;講中文便學中文吧;我個人認為,不需要刻意去翻譯的。

另外,

我亦購買了貴價的英語教材Oxford Path



有人認為,這麼貴的教材不值,可以用幾萬蚊的價錢買更多的書;

有人也認為,有系統的教材會方便忙碌的家長。

我不會建議或不建議你購買;

畢竟每個父母每個家庭對孩子的教養方式和理念也有不同。

但我可以分享為什麼我會買; 原因有三:
  1. 我個人喜歡英式牛津腔英語;套裝內的點讀筆聲效對我來說非常吸引。
  2. 我要上班,孩子也日間也需要活動和遊戲;教材可以讓我預先安排讓工人協助使用。
  3. 這是一套以培養孩子閱讀為主要目標的英語教材(坊間有不少教材,有的以聽力為主,有的以會話為主,有的以Flash Card/遊戲為主,各式其適,任君選擇)
使用這套教材,家長需要備課的,

每一本故事書也有其伸延討論或活動,讓孩子可以參與其中。

例如,當我講到"Checky likes bananas."時,我會拿著一隻真的香蕉,話俾O仔知"This is a banana. Do you like banana as well?"

當然,他不懂得回應我,

但作為家長,我是會不厭其煩地講十次八次的。

整套書可由零歲用至六歲。我只買了當中的半套,即零至三歲。



當中包括了圖書,公仔,CD,DVD,Drama Play,字母卡,會話卡,工作紙,Phonics 等等。

至於中文書,我首先也跟汪老師的書單買了一套中文繪本:



然後,在去年書展也買了一些可愛的童書:




全都是一些以圖為主的生活小故事。

部份有國語拼音,

假如家長對自己的普通話有信心,

絕對可以跟住拼音去讀。

我,有拼音,便可讀出。

沒有的,就多數是估估吓,

所以不會勉強的。

再者,我仍是希望O仔學習廣東話為主,

普通話,還是下一步再算吧。

每一天,我會在上班前,

先給O仔講一個中文故事,再加一個英文故事才上班,

上午小睡後,

是工人第一節伴讀時間,

她只需拿著點讀筆,

便可以陪O仔花十分鐘看一本書。

下午時,又會有另一節的伴讀時間,

再花十分鐘看同一本書;

晚上睡前,我也會再與O仔進行最後一節伴讀時間,

中文書,英文書也不一定;

有時,他夠精神,更會先中後英呀。

一日四節伴讀時間,每節不多於15分鐘,

希望,O仔和我一樣,是一個愛書之人呀!




最後,

想講多少少。

培養閱讀的興趣,

於我來說,絕對非關學術或學習語言事的;

考不考名幼,讀不讀名小,

也不會影響我伴讀的想法及安排。

從小,我便是一個書呆子,

是那種瘋狂愛閱讀,

是那種可以一口氣,兩天看完一套五大本天龍八部的人。

在閱讀的世界,

帶給另一種快樂,

一種不需要任何人給予,

只需一個寧靜的環境,

一點陽光,

一本好書,

我便會覺得快樂。

我只希望我的孩子可以領略這一份簡單而且垂手可得的快樂。

所以,別問我要花多少時間才可以讓孩子專心聽故事。

言教身教,

其實童書也很有趣,

我自己也樂在其中。

有時,O仔可能會不理我,

自己坐在一旁玩其他,

但我沒有理會,

繼續朗讀著故事,

他聽也罷,不聽也罷,

總之,在他面前,媽媽總在享受甚至沉迷閱讀的快樂。




44 則留言:

  1. 岩晒啦,姨姨買咗本故事書俾你!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都準備了一些有趣,購至日本的小文具給sheldon呢。希望你,呀唔係,係sheldon會鍾意啦。XD

      刪除
  2. 好多書呀!
    我都係時候入貨~

    回覆刪除
    回覆
    1. 你住外地,會買中文書嗎?難不難買呀?

      刪除
  3. 一日四節,你好有心機呀,睇黎我都要努力!

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實... 主要原因係本人根本唔算一個有趣的人。除了睇書... 我都唔知同個仔玩咩好... >.<

      刪除
  4. 好犀利呀,人仔細細有個咁宏偉的圖書角,羨慕啊 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 次次行書店,都忍唔住買少少.... 遲吓會同個仔整圖書證... 去公共圖書館借書睇!

      刪除
  5. 咁細個就開始, 會事半功倍呀!!!!

    回覆刪除
  6. 請問你B的書架在哪買的, 很漂亮啊; 另, 你這閱讀閣是在廳還是在睡房的?

    回覆刪除
    回覆
    1. 個書架是訂OXFORD PATH時送的。
      我們放在廳呀... 因為孩子與工人同房,有時老公想伴讀... 在工人房會有些不便呀。

      刪除
  7. 最後的一句真的不能認同更多!
    買再多的書也不及父母的身教,現在的父母太勢利,鼓勵閱讀很多時候也是贏在起跑線的其中一環,真心喜愛閱讀、希望子女傳承這個良好習慣的人又有幾多?我也很喜歡看童書,它們總能提醒我們一些很簡單卻又被遺忘了的道理。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈... 其實童書比成年人的書好睇好多.... 小故事,大道理.... 你說得對... 簡單...但又輕易被遺忘了的人生哲理。

      刪除
  8. E... 我見到有幾本我O係圖書館借過比tarebaby睇喎~

    汪老師既書單, 我都有O係圖書館揾過, 不過就算身在O個圖書館話本係架上, 都係好難揾既... 我只係揾到一本咋, 仲要我已經借晒D quota~

    有個書架真係幾好, 我原本買左2個櫃, 點知黎得1個 (淘寶發漏, 回水算了), 所以放得用品就放唔到圖書, 而家都頭痕緊點放好...

    回覆刪除
    回覆
    1. 我呢,就早早決定教養經費主力集中投資童書。玩具玩兩玩就唔玩,但書呢,大左都會久不久拿來睇。我有時仍會拿著我一年級第一次用自己零用錢買的那本書來睇呀。

      身邊親友也知我愛好,沒有人買玩具送給我仔,人人也買書。買之前也會問吓我,確保無重複呀。

      至於書櫃,會打算去宜家再買一兩個billy書架。下層給O仔用。上層放其他雜物。

      刪除
  9. 好多書呀,我自愧不如.......

    回覆刪除
    回覆
    1. 不要這樣講啦... 其實我真的除了睇書,講故仔之外,無咩可以陪個仔做到呀.....
      我運動又唔得,玩又唔算叻..... 是典型書呆呀!

      刪除
  10. agree妳對OP的睇法, 因為我都有買兼有keep住用, 結果好動如matthew都鍾意睇書!
    放心啦, 只要妳繼續以身作則+保持閱讀習慣, 我可以寫包單O仔一定愛睇書呢~~~

    p.s. 不過我對中文書就無咁高要求.. 通常去圖書館借, 其實O仔大D, 妳又有時間, 帶佢去圖書館真係10級正!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我會繼續努力呀。
      中文書,其實難選過英文。因為「名著」多數太深,但現代新式童書的中文水平又有些參差。我還是比較喜歡台版繪本。
      圖書館是一定會去的。得O仔大多少少,明白圖書館要安靜先。

      刪除
  11. 再過兩年, O 仔可能比起姨姨我睇過更多書呢, WAHAHAHAHAHAHA
    姨姨漸愧了

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔會啦,因為e e會陪蛇仔明睇書。

      刪除
  12. Good! 現在我送生日禮物給小朋友, 唔送玩具, 全部都係送書!
    另外我想問, 你用邊個system點讀筆? 同埋响邊度買? (因我PC睇唔到你D相...) 我都考慮緊買一套, 給工人同細仔伴讀. 印尼工人唔識睇中文又唔識睇英文, 但好有heart伴讀.
    你知唔知有冇中文書system既點讀筆呢?
    Sorry, 好多問題...希望你呢個高人解答下! Tnx!

    回覆刪除
    回覆
    1. 不是高人,但樂意分享!
      英文我買Oxford Path,係貴,但我覺得值。尤其如果你LIKE英國腔。自問英文係好個批,無港式口音,自己日聽夜聽,都覺得自己再進一步!哈哈。
      如果想買點獨筆,坊間較多人去淘寶買。平,多選擇。但個人不建議;始終讀音不好。
      香港貨有:http://www.e-readbook.com.hk/index.php?route=common/home
      好處是,有廣東話故事書;有英文;而且可以自製點讀書;我未買,因為想睇吓書展會不會平,同堆,想睇實物試試。
      如果想買普通話,就淘啦。
      希望幫到你!
      又,OXFORD PATH都有套中文教材,For K2以上;你有兩個小朋友,其實都抵的。你可以考慮吓。

      刪除
    2. Thanks for sharing! 唔好謙, 你好勤力做好多research, 益左我呢個free rider. 今年書展會去睇下, 希望研究下D 點讀筆先. 淘野我就unlikely了, 而且暫時想集中讀英文先. Oxford Path我有少量圖書, 我覺得D故事好悶...但我大仔就幾鐘意睇; 一直主要係我人肉伴讀嘛, 所以我鐘意揀D我鐘意睇既書, 但可能冇咩益, haha.

      刪除
    3. Oxford Path的書無得散買呀。你係人地俾定係Oxford Reading Tree, 如果你話悶,我估係後者,因為我睇過堅係悶。

      Oxford Reading Tree係近年本地家長熱捧的圖書,人人也在問你的孩子讀到LEVEL幾。我自己暫未有興趣。

      如果你心儀套書,可考慮另一網友推介:http://asadeercrafts.blogspot.hk/2014/06/blog-post_27.html

      至於單買點讀筆,易讀寶係一個好選一擇。重點係可以自己整點讀書。

      英文易搵,中文難尋。

      刪除
    4. 係呀, 我講緊係Oxford Reading Tree呀! 我以為係同一樣野tim! 好彩你提醒. 等我上網睇下資料先. Thanks a lot!

      刪除
    5. 好多人話唔使買咩教材, 只要家長肯同小朋友睇書, 講故事, 呢一套在我大仔方面係work. 其實我一直都冇research過買咩書比小朋友睇, 我亦唔用flash card教我大仔; 我只係, 花好多時間同我大仔睇書, 講故事, 咩書都會睇, 但當然主要係小朋友書為主. 呢個方式, 對我大仔好work, 佢亦好鐘意睇書, 到而家佢識自己睇英文書及少少中文書, 都係自然讀, 冇特登學phonics, 冇Diseny美語世界, 冇上英文班, 只有"媽咪閱讀世界".
      細仔, 我就少好多時間同佢伴讀, 所以先考慮靠外援....細仔好慘...但冇辦法!

      刪除
    6. 非常同意... 我暫時也不打算用Flash Card;但會主力伴讀.... 經過多月來的一日兩轉媽媽伴讀時間,孩子也非常習慣,亦看得出他對某一兩本書(的圖畫)反應特別大... (即特別鍾意)
      Phonics嘛.... 其實我是有點保留的..... 看了一點資訊,也問了外國的朋友們.... 他們也覺得非常詫異於香港人對Phonicss那麼重視的習性..... 如果讀本地課程,其實學校會教的.... 我暫時的想法... 還是不想比學校行快一步... 因為我不希望他覺得上課沉悶,老師教的都已懂了... 這其實是不智的做法.... (個人想法啦)
      我媽也常說.... 作為大女的我... 父母花在我身上的時間是很多的... 只有小學畢業的媽媽也有為我伴讀 (所以養成了我愛閱讀的習慣),但對我家小弟呢... 伴讀的時間少於一半.... 幸運的... 是我也感染了細佬.. 兩姐弟對好書是會分享和交流的... 即使我們也都三十有幾了....

      刪除
    7. 喂... 我現場睇左易讀寶枝點讀筆.. 如果學中文普通話就一流... 英文... D口音非常之咁嚇死人呀!

      刪除
  13. 上次睇你POST唔記得LIKE呀﹗哈哈,好多謝你成日無私的分享,我每日都上下來睇下你有冇更新,我都問左OXFAND幾錢呀,哈哈,我真你FANS,佢話寄個SAMPLE俾我參考下,再次謝謝你,讓我這個快將新手母親獲益良多,我囝囝應該11月底出世﹗

    回覆刪除
    回覆
    1. 大家多多交流呀!
      孩子11月出世,大把時間;你7月底可去書展再睇吓!

      刪除
  14. 可以俾幾本書名及書的ISBN號碼我嗎
    我在找中文故事書做story time

    回覆刪除
    回覆
    1. 書名其實上圖都睇得清啦。打ISBN....真係有點難度呀。

      刪除
  15. 謝謝你的分享!請問你可提供本地網絡書店的名稱嗎? many thanks!

    回覆刪除
    回覆
    1. 網上有好多選擇,我多在台灣網店買;選擇多好多!
      但本地的,買過:http://www.hkbookcity.com

      刪除
  16. Does Syd Hoff story book comes with any cd or else? Thanks.

    回覆刪除
    回覆
    1. 你可以買Audio Set, 即書加CD。但我只買書呀。

      刪除
  17. 我越看OXFAND越喜歡,也在網上搜尋了一些意見,評語都不錯,所以O仔是從幾多個月開始看看這些呢?謝謝你的分享。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我由O仔三個月大開始用。

      刪除
    2. 我今天去書展買了,我也暫時未買其他書,希望會對囝囝有幫助,CONSULTANT問我點會知,我話係朋友介紹(即係你個BLOG),哈哈,因為唔知點解釋,哈哈,仲因為咁佢送左個布骰仔玩具俾我,真心多謝你個BLOG,對新手家長好大啟發,遲D阿仔出世我開始用再同你交流多D,哈哈,謝謝你啦﹗

      刪除
    3. haha... it's good that you found my info useful!!
      期待你的孩子出世.... 一定要多多交流呀!

      刪除
    4. 看來下年書展我都要過下大海入貨....

      刪除