產後抑鬱

, , 35 comments
一向以來,

我也不算是一個樂天人。

雖然一齣好戲、一本好書也會讓我感到快樂,

但,我也可以因為一些小事而鬱鬱不歡一天半日。

生了O仔之後之後,

因為賀爾蒙、因為睡眠不足,

我變得前所未見的焦躁。

公道點說,

小豆是一個健康易湊算聽話的小朋友,

但我總是不太投入當母親這個角色。

在O仔6星期大時,

因為已成功戒夜奶,

而且可以Live With Schedule,

即定時定刻「食、玩、瞓」,並自行入睡,

我自覺頗有Self Accomplishment,

覺得自己「非常有用」,

是一名「合格有餘」的新手媽媽,

所以情緒漸漸回穩。

不過,自二月初復工後,

我的壓力一天比一天大,

一天比一天不快樂。

不快樂的程度是,

覺得自己好無用。

對呀,是由非常之有成功感,

極速跌落谷底。

覺得自己甚麼也做不好。

工作效率前所未有的低於個人標準/水平;

自己未能盡力做母親的責任,

餵人奶不算成功(需然仍在堅持中),

與老公更是半分甜蜜二人的時光也沒有;

從小到大,

也堅信一分耕耘一分收穫,

但現在的生活,

實在讓我感到無所適從。

其實,我也說不出到底為什麼不快樂。

工作上,我是一個小部門的主管,

壓力一向都有,但起碼不用受氣,

而且事事也可自己話事。

生活上,

工人聽話,O仔乖巧,

除了少許面疹,

基本上,都真是無咩問題;

但不知為何,

總是日日都想喊,

但又會不停壓抑自己;

坦白說,

我想過抱住個仔一齊跳樓的。

因為根本不知道為什麼自己會做了母親;

更不知道這份初為人母的壓力可會有終結的一日。

再加上老公現在長駐澳門工作,

那種孤軍作戰的感覺實在不好受。

明顯地,

我是有產後抑鬱的。

我沒有太多食欲,

對所有事也失去了興趣。

為了讓自己好過一點,

我開始了慢跑。

沒有太多太遠的目標,

只希望一星期兩天的45分鐘獨處時光,

可以讓我慢慢尋回生活的樂趣。

讓自己慢慢適應在職母親的角色。

不用擔心我,

我只想跟大家呻兩句而已。



35 則留言:

  1. 我嗰時都勁勁勁易喊,好小事就喊,但我同自己講係hormone 影響,呢個唔係我!我鼓勵你多啲同朋友食飯chat下,呻下,relax下!千萬唔好諗做傻事呀!老公返香港就過下二人世界,重拾樂趣!唔好畀自己太過focus仔仔,好快無事的,加油!

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我不算FOCUS個仔... DAY TIME AT WORK我都唔會睇CAM;
      只係覺得自己未平衡到工作與母親的角色!

      刪除
  2. 多啲約我食飯嘻哈一番吧, 哈哈~
    我嗰時都日喊夜喊, 控制唔到自己, 原來hormone可以影響咁勁, 但我又冇唸過死,可能天生係胆少又唔夠guts, 淨係識喊 :-p
    捱過咗就冇事架喇, 其實所謂"最好"係冇準質, 盡咗力已經係最好, 加油

    回覆刪除
  3. 多d影BB相, 睇到佢日日大日日唔同樣, 會令心情好d架!! ;)

    做人奶媽唔易, 做在職人奶媽更加唔易, 加油丫~~~

    回覆刪除
    回覆
    1. 見到個仔笑,又真係好開心的。
      但.... 我唔開心,主要係唔識平衡生活呀!

      刪除
  4. 加油呀, 做運動同o係呢度呻下, 搵人聽你講或同你講句'加油'都係一個好方法, 希望你快d適應在職媽媽o既生活, 之後BB會越o黎越多反應, 又會同你笑, 溝通得越o黎越多你就會自自然然開心番o架喇, 加油!!!

    回覆刪除
  5. 運動係可以增加正面情緒㗎,keep it up!

    回覆刪除
  6. 加油呀!可以將呢種情緒寫出嚟已經表示邁向開心返嘅開始喇。

    回覆刪除
  7. 加油呀~ 我果時都係日日喊架~ 不過我返左工之後就好好多啦~ 有返自己既生活,
    我既想法係阿仔不是我生命的全部, 只係我生命既一部份, 當然只係我自己想法, 其他媽媽不認同~但係咁諗我自己會開心D, 所以你都要有一套自己既想法, 有自己既生活方式呀~沒有好與不好的媽媽~我相信每個媽媽都係偉大, 盡了自己最大既努力就好了~

    回覆刪除
    回覆
    1. 「沒有好與不好的媽媽」呢個話好INSPIRING。我成日覺得自己排住工作,陪個仔的時間少;湊仔時,又覺得自己留工PERFORM唔到... 搞到自己好唔開心。

      刪除
  8. 間中同朋友出去食飯, 行下街... 記得你之前都話過BB唔係你一生人既全部, 總要有自己既私人時間, 唔好俾咁大壓力自己呀! BB好快大個, 好好享受佢呢個可愛時刻啦! 加油呀!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀!阿仔唔係我的全部... 我都會繼續努力!

      刪除
  9. 我個陣都唔適應, 無哂自己時間
    係要俾D空間自己, 同BB一齊成長!
    有咩講出黎就O岩, 大家分擔下~
    等O仔大D就會好架喇, 加油~~

    回覆刪除
  10. 係咪因為老公長駐澳門所覺得唔開心?雖然有工人幫手,但始終唔同老公喺身邊呀。唔開心去跑步都好吖,順便 keep fit 都好。湊仔可以好攰,呢期我又無時間精力做運動了⋯⋯⋯

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知,但覺得唔係主因,因為我有時唔想見人到連老公都唔想見。

      刪除
  11. 加油呀!我都係新手媽媽,明白你的感受... 或者放棄一些原有的堅持,會令你好過D~ 共勉之

    回覆刪除
    回覆
    1. 但番工要有一定的表現,我真係過唔到自己個關!

      刪除
  12. 加油,做媽媽真係不易,做運動有幫助架,食朱古力都有幫助(對我嚟講)!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我一向不吃甜,宜家都會袋少少朱古力係身!

      刪除
  13. 荷爾蒙會影響產婦成一年... 即係話, 生完B一年內都有可能會抑鬱~ 你有呢個self awareness已經好好, 如果可以, 同老公二人世界返一日半日啦, 又或約下朋友出下街玩下~ 有需要都要搵專業人士協助呀! 加油!!

    因為根本不知道為什麼自己會做了母親;

    更不知道這份初為人母的壓力可會有終結的一日。
    <-- 仲有, 呢D壓力只係暫時性既, 隨住O仔慢慢長大, 佢識既野多左, 你會樂在其中架~ be positive! =)

    回覆刪除
  14. 加油呀~有睇開你blog的,你千祈唔好有事, 唔係我咪無得睇><
    一個新婚唸住生bb既太太上

    回覆刪除
    回覆
    1. haha.. your message lighten up my day... have been so depressed today...

      刪除
  15. 加油啊! Hormones 會影響令人抑鬱, 唔關你既問題. 有需要可找專業人士傾下, 當傾下計 lor.

    回覆刪除
    回覆
    1. 知道了... 如果做運動都唔OKAY,我就會搵人傾吓的了!

      刪除
  16. 我記得果時為左餵人奶,街又唔出不眠不休咁,結果有次即日來回去澳門玩左一陣,已經好開心啦!間中畀自己relax下做自己鐘意嘅野,或者兩公婆去拍下拖,都幫助架!
    不過如果依種情緒持續,最好睇下專科醫生呀,保重

    回覆刪除
    回覆
    1. 知道了!我會好好加油的!

      刪除
    2. 我剛生了第2個時, 都因某種原因, 有產後抑鬱, 程度去到好驚面對第二日的來臨, 好怕照顧BB, 覺得做人好辛苦, 想一睡不起...所以好明白你的心情.

      見你知道自己的問題和懂得用你的方法如慢跑來減壓, 証明你有能力overcome到. 記住, 當面對任何事情, 諗一諗自己的子女, 其實什麼都可以解決到的, 大家一起努力吧.

      刪除
    3. 你完全說出了的內心的話,我每天晚上也好怕睡覺,因為睡覺便等於明天的來臨。有時會怕獨自面對O仔。
      不過,我相信我會慢慢好轉的。

      刪除
  17. 返工就盡力做公司野,返到屋企就做好媽媽,
    已經擁有很多了,relax ..你一定得嘅!!

    回覆刪除