新手媽媽 ﹣ 餵奶的疑惑(二) Feed on Demand VS Feed on Schedules

, , 18 comments
對於餵人奶,算是有決心去做的(其實誰人沒有啦?!)

不過我仍有兩個疑惑,之前已分享過關於「埋身餵」 VS「泵奶餵」

而另外一個,亦是最大的一個疑惑,

便是到底應該Feed on Demand還是Feed on Schedules呢?

甚麼是Feed on Demand?

Feeding on Demand即是說在BB有需要是便餵食 ﹣ BB狂哭、或放手仔入口都是一些「肚餓」的指標。

在初生期間,你會覺得好似在無日無天的不斷餵奶,但需緊記的是BB的胃仍是非常細小,只有一粒胡桃般大小。所以BB會好快便消化了進食的人奶,然後又很快地「知會」媽媽說「我肚餓了」。

有部份學者堅定地表示,沒有比Feed on Demand更好的方法讓孩子跟隨自己的需要去成長。而且,這是一個人類自然的Supply and Demand,有BB的需求,你的奶量才得以維找。

不過,這種方法亦有其不足之處:


  • 媽媽較難得到休息的機會;
  • 媽媽,尤其是一向比較喜歡掌控或慣於事事有規矩流程進度的,會容易感到疲於奔命;
  • 無論是台灣的媽媽分享,或是外國的著名「陪月」的分享,Feed on Demand的媽媽就要有持續餵夜奶的心理準備;

所以,近年亦出現了另一種新興的方法 ﹣Feed on Schedule。

甚麼是 Feed on Schedule?

非常直接,Feed on Schedule即指為BB訂立一個生活時間表,當中包括Feeding、Playing、同堆Sleeping;甚至是媽媽的泵奶時間,均由一個時間表去主導。

好處當然是可以讓媽媽們少點緊張的情緒,方便爸爸多些參與照顧孩子(亦比較容易知道甚麼時候該做甚麼。

同時,新手爸媽也可以有意識地主動讓BB盡早戒夜奶,對於需要產後復工上班的媽媽來說,這是非常吸引的一回事。

以下一些Feed on Schedule的建議(參考自Gina Gord的The Contented Baby一書):
(當BB可以Comfortably進入每三小時餵一次並回復至初生時重量的情況下便可以開始)

第一、二週

餵奶時間: 07:00/ 10:00/ 11:00/ 14:00/ 17:00/ 18:15/ 22:00-23:15
睡眠時間(早上七時至晚上七時): 08:30 -10:00/ 11:30-14:00/ 15:30 - 17:00
(最多日間睡眠時間:5.5 小時)
建議泵奶時間:06:45 / 10:45

當然,整個時間表是非常詳盡,並非只有以上的短短數字去解說的;例如:

07:00時:
  • 應於最遲早上7時叫醒BB;
  • 以滿奶的乳房餵BB約30分鐘;然後又以另一邊(於06:45泵過約3oz 奶的乳房)餵10﹣15分鐘;
  • 不要在8時後餵BB食奶直至10時個轉;
  • 餵奶後盡量讓孩子保持清醒約1個半小時;
  • 此段時間,媽媽應該吃早餐。
每個時段,均有其指定的「活動項目」。



暫時我個人比較傾向Feed On Schedule。不知大家又有何高見呢?!


18 則留言:

  1. 其實bb的生理時鐘唔難tune, 但要媽媽同bb都搵balance.. 最初時chloe係3小時食一次奶, 我覺得超舒服, 不過咁樣吸收得唔太好, 之後又病了胃口細左, 就改成2小時一次, 我覺得幾煩架, 每次食唔多但又要得密左... 不過我始終支持初生頭2-3週都要feed on demand, 之後再慢慢tune; 來到今日chloe滿3星期喇, 聽日開始我希望可以狠心d, 等佢餓耐d先俾佢一次過食飽d!

    回覆刪除
    回覆
    1. Feed on Schedule的原意不是讓BB餓肚仔的。而係為佢的生活劃下定律。不知道你可有看過Gina Ford個本書呢?
      當然,書講的比較「理想化」,但如果做到,確然讓人會感到鬆一口氣呀。

      刪除
    2. Yan等chloe3個月後先feed on schedule

      刪除
  2. 一開始醫院同陪月巳經幫我選咗feed on schedule. 有得比較. so far ar b 重得OK AR~

    NIKKI

    回覆刪除
    回覆
    1. 可以分享下你的SCHEDULE係點樣的嗎?

      刪除
    2. 12am/3am/6am/9am/12pm/3pm/6pm/9pm

      刪除
  3. 呢個topic 真係好值得研究...但我好好彩, 兩樣都試過, 而結論係, 你唔使心急咁快定feed on demand/schedule, 等BB出世, 你慢慢了解佢之後先作決定!以下係我小小經驗:

    先講Koey, 初生就食奶好慢, 總之就係一味埋身啜唔停, 唔會自己甩口, 搞到我成日唔知佢係'未夠飽'定係純想'啜住訓', 我多數等佢食夠45min都唔放口就迫佢甩口...由於一餵就餵成個鐘, 真係太辛苦, 所以我o係佢2個月大時, 試下fix schedule, 4個鐘先埋身一次, 咁Koey可能又唔為食, 無乜扭食奶, 咁我就當佢OK fix schedule喇!!

    至於Kobe, 由於佢勁訓得, 初生至2個月大都係食完訓, 訓完食, 但佢次次都好準時, 同上一餐隔3小時就喊醒要食奶, 連夜奶都一樣, 準時到離晒譜, 所以我唔敢同佢fix schedule, 一直到而家5個月大, 佢都仲係keep住初生個食奶pattern, 每3個鐘埋身, 一日8餐, 不過好好彩, 由於Kobe食奶好爽快, 又唔鍾意啜, 就算初生都係啜7-10min就必定會推開你唔再食, 表示佢食'夠', 所以我就算仲係要夜晚醒兩轉餵夜奶, 都唔係想像中咁辛苦, 我就繼續由得佢feed on demand喇!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. yes yes, 我覺得呢個TOPIC係好多新手媽媽都需要認識同考慮。兩手準備,等自己不用到時「拿手唔成世」。

      三個鐘食一次?我過完年就要留工,真係無可能呀!

      如果小豆係咁,要諗吓計呀!

      刪除
    2. 三個鐘一次算係咁㗎啦... 你都識得講話佢個胃好細啦 ^^

      刪除
  4. 開始時我都想 feed on schedule, 我都有參考 Gina Ford, 不過實際上你想是一回事, 你的 BB 可唔可以跟 schedule 食和瞓呢, 又是另一回事. 佢喊到拆天咁, 你又係咪要佢等個幾兩個鐘先食?

    如果你認真地想餵人奶, 你 BB 三個鐘之間喊肚餓, 可能就會有人 question 你係咪唔夠人奶 / 你的人奶係咪唔夠飽肚等等問題, 叫你補奶粉. 但其實係人奶有問題吖, 定係嗰個年紀的 BB 需要餵得密一點呢?

    好多本書都咁講: every baby is different. Do what you think is right for your baby.

    回覆刪除
    回覆
    1. 呢個我知,喂母乳的話,頭3個月2小時喂1次係正常(除非BB睡覺),因為每次食得少>>>餓得快,加上母乳消化同吸收都比奶粉快,3個月後3小時喂1次就可以。

      刪除
  5. feed on schedule 對於working mom真係好放便
    而且小朋友有set定生活作息時間表係咪應該好d呢

    回覆刪除
  6. 我係working mom, 第一個不食奶樽, 要feed on demand+埋身食, 超辛苦, 第二個feed on schedule+泵奶, 舒適好多.

    回覆刪除
  7. 我實行Feed on demand. 其實初初一兩個月, BB食得好密, 人奶B隔一個鐘就食一次, 你咩schedule都冇用, 唔會work. 到BB大少少, 自然會有一個schedule,e.g.隔3個鐘肚餓, 玩兩個鐘眼訓, 甚至係幾時開大....自然有個規律, 你到時再調節好D (半個鐘半個鐘咁adjust). 我個人覺得, 新手媽, 湊B太多野要適應, 餵人奶又是一項挑戰, 仲要feed on schedule (甚至任何schedule)會比extra壓力自己.
    而且奉勸一句, 不要睇太多育兒書(母乳知識除外), 個個BB都不同, D書寫D情況太理論化了, 好似你做左A+B+C, 就一定有results, 但其實唔係lor. 我驚你到時好似我咁, 見事實與理論不符, 崩潰左. 至於母乳知識我就覺得factual D, 可以多參考.

    回覆刪除
    回覆
    1. thanks for sharing!!! 我都覺得自己可能太理想化了。不過,睇書又讓我可以好似覺得有D「渣那」咁囉。
      仲有一個月,BB就報到了。好緊張!

      刪除
  8. 真心覺得不要太"迷"那些育兒書, 反而聽多D自己媽咪或媽咪級朋友的經驗仲實際. 我個人經歷, BB出世前, 做好多準備功夫, 睇好多書, 但當BB出世後, 現實與理論不符, 有好多沖擊, 吃不消. 湊BB, 同做project, 完全兩回事. 不要介意我咁講, 你連用尿布都做咁多research, 真係有D擔心你啊! 真心祝福你為了BB最好的做了咁多準備! 但係不忙要贈多一句: 不要比自己太大壓力啊.

    回覆刪除
    回覆
    1. 可能係第一胎,再加上性格使然,總覺得要準備多一點才好。
      不過,日子越近,心態亦會改變,暫時,都係傾向「煮到埋黎就食」咁。
      我希望自己可以好好適應過渡成為一個母親呀!

      刪除