新手媽媽 ﹣ 餵奶的疑惑(一)埋身餵 VS 泵奶餵

, , 24 comments
成為Mom-to-be之後,

其中一個讓我最緊張的,

便是如何餵飽小豆個肚仔。

餵人奶的大方向是肯定的 (成功與否絕對是後話),

不過我有兩個疑惑;其中一個是到底應該「埋身餵」 ,還是「泵奶餵」呢?

埋身餵的好處:

  • 與小豆的Bonding可以更親蜜;
  • 省時省力,正所謂「抽」起件衫就餵到;
  • 可以訓練小豆的jaw development;
  • 據稱可以減少「齒列矯正」的問題;
  • 而且可有助保找奶量;
  • 不用清洗奶泵、奶樽等。
不過,埋身餵亦有其問題:
  • 如果小豆唔生性,起勢大力咬,乳頭會損;真的堅係痛。
  • 我不會知道小豆到底飲左幾多奶,到底他飽,還是只是「不想吃」?
  • 我有一種傻瓜的想法,我覺得餵人奶是一件很不性感的事。>.<
至於「泵奶餵」的好處則是:
  • 可以給自己一個生活上的規律,盡量定時泵奶;
  • 準確了解自己的奶量;
  • 可準確安排小豆的食量。
「泵奶餵」被大部份人視為「餵人奶」的副選,因為:
  • 覺得自己似生了個奶泵而不是BB;
  • 與孩子的BONDING可能因此而減少;
  • 當眾人在大廳逗玩新生兒時,自己可能獨自躲在房中泵奶;
  • 而且,需要頻密處理奶泵等硬件。
不知道大家又覺得如何呢?

24 則留言:

  1. 以我個人經驗+身邊人分享
    我覺得能做到全埋身簡直係上天恩賜
    由於蛇仔明有缺糧嘅不快經歷,坐月時我已不能全埋身, 一半半咁餵
    到返咗工, 差唔多全揼媽, 坦白講,我依家見到個揼都驚

    不過點都好啦,唔好咁大壓力,人奶又好奶粉又好
    埋身又好,揼餵又好
    豆豆健康就OK啦

    回覆刪除
    回覆
    1. 就係聽到你的「事蹟」,讓我更加不更全埋身餵呀!
      我估我係一半一半的多。

      刪除
  2. 妳真係準備得好充足!! 作為9成泵媽, 都係因為以上原因再加上有陪月好多時都鼓勵泵奶. 我就因為泵奶可以俾其他人幫手鍡所以都主要係泵奶. 不過我每日都儘量埋身一至兩餐, 因為埋身係我鍡人奶最大動力,我超享受阿B埋身啜個種親密感, 好SWEET :))

    BTW,我知妳買咗TT樽,但經過呢個幾月,我先知如果會用樽鍡,同時又會埋身,個樽好重要,似乳頭個樽好重要。 有兩個都好好,一個係MEDELA CALMA個咀,我用緊,阿B食咗之後埋身都好咗。不過超貴,成$180一個咀。 另一個係CHUCHU樽,唔係母乳,只係普通咀就OK。平價之選,我陪月極力推介,我啱啱買咗,用完妳有需要我再SHARE用後感。 

    Nikki

    回覆刪除
    回覆
    1. Thanks for sharing. 我會有朋友借AVENT 泵同Medela 泵各一。個Calma咀係咪Apply to 任何奶樽呀?
      TT不是據稱個咀最似乳頭的嗎? >.<

      另,我都係傾向你個種做法,主力泵,但會埋身一兩餐。

      刪除
    2. 等我聽日問下陪月tt好唔好先~~

      刪除
    3. 請問, 問唔問到tommee tippee樽及奶咀好不好用?
      而家一田有bb展, 連埋部消毒機 + 暖奶器 + 3 個250ml = $790
      唔知係咪叫抵?

      魚仔

      刪除
    4. TT好用。但790唔算好抵。如果唔趕用,8月BB展好似再抵D。舊年就係。

      刪除
    5. 明白.
      我亞B, 6月尾EDD, 咁我可以等5月既BB展, 係百家寶和新城搞的, 希望執到平野啦.

      林澄, 無論我去到邊個blogger留言, 你都覆我, 真係好感謝你!


      魚仔

      刪除
  3. 埋身仲有個好處就係比泵多抗體,奶泵左出黎抗體會愈來愈少。唔駛驚損,嘴形唔啱先會損,盡量丫大個口食,嘴形唔啱用手指令佢甩嘴再重新食過,唔好俾佢淨係啜乳頭,要含埋乳暈,至於出牙咬有得教,我當時掌嘴加鬧佢七個月個樣好似明咁,冇再咬。唔需要知佢食幾多,餓自然會揾你,唔好俾其他人既食量影響,個個bb唔同,樽餵就有呢樣壓力,細個餵丁叮餵得好辛苦,餐餐剩一兩安...轉左埋身舒服晒,片亦重左,對嘴刁b黎講新鮮係好食好多,丁叮就唔食冰奶。我自己係做左七個月泵媽先轉全埋身到依家歲半,如果有下次我會想全埋身。

    回覆刪除
    回覆
    1. 打左篇blog俾你參考下我既經驗^^
      http://scorpio3210.blogspot.hk/2013/09/blog-post_3057.html

      刪除
    2. Thanks... will take a look on it.

      刪除
  4. 全埋身好方便的!最好是可以打側瞓,佢有佢食你有你瞓。出街又方便!再說,攬住個仔比跟泵有親密接觸溫暖和溫馨呢。如果我唔係全埋身,好難去旅行撘飛機!

    回覆刪除
    回覆
    1. but you know that... i need to get back to work after CNY.... i am a working mom... have to be more practical r....

      刪除
    2. 產假時可以全埋身,到要返工可以喺屋企埋身,返工先泵?美國同事無咁長假都係咁。信我,埋身是先苦後甜,頭幾日教識佢 latch on 之後就好爽。泵奶好累的,又要睇著泵了幾多夠唔夠,好大壓力。

      刪除
  5. 我鍾意埋身餵, 一來覺得清得更徹底 (不過要BB合作...), 二來真係方便好多好多, 特別係餵夜奶時! 妹妹都係9/1先出世, 依家都努力坐緊月餵緊奶, 多多交流呀! :)

    回覆刪除
  6. 我舉腳贊成全埋身o架!!! Koey o個陣我頭2-3個星期有試過太谷奶時Pump, 但要洗o野真係超煩, HAHA!!! 今次Kobe全埋身, 佢出世前我連烚奶煲同奶嘴都無預備!! 針對番你講埋身o既問題, 有以下經驗想分享~~~

    "如果小豆唔生性,起勢大力咬,乳頭會損;真的堅係痛。" <== 新手媽咪因為唔知BB正確食奶o既嘴形, 位置唔o岩先會啜到乳頭痛!! Koey出世我無經驗, 位置唔知o岩唔o岩頂住痛都照餵, 結果乳頭痛o左成個星期, 有時真係要痛到Pump!! 之後健康院姑娘教番o岩D姿勢, 咁就唔會痛!!! 有經驗後, 今次Kobe一出世食奶我就好注意食奶o既嘴形, 結果我乳頭由頭到尾都無痛過, 所以我好肯定BB天生就會食奶, 係唔會整痛媽咪, 只要你問清楚姑娘埋身BB嘴形要點, 我肯定唔會痛!!! :)

    "我不會知道小豆到底飲左幾多奶,到底他飽,還是只是「不想吃」?" <== 我深信BB如果唔係唔舒服, 無BB會想'捱餓', 所以BB'唔肯啜', 其實真係表示佢'飽', '飽'o左就當然'不想吃', 你當然唔需要迫佢食!! 另外, 我個人覺得幾多'安'對於人奶B係'無意思'o架, 人奶成份同formula唔同, 1安人奶唔等於1安formula奶, 所以人奶媽咪無必要為o左BB食幾多安奶而擔心!!! 由於全埋身, 我到而家都真係答唔出Koey/Kobe食幾多安o架, 只要你去健康院檢查, 磅到BB體重增長正常, 咁就乜都唔使擔心o架喇!!

    "我有一種傻瓜的想法,我覺得餵人奶是一件很不性感的事。>.<" <== haha, 不性感, 但卻是一件很感性o既事!! 我寫包單埋身餵係BB出世後令媽咪感覺最甜蜜幸福o既事之一, HAHA!!

    回覆刪除
    回覆
    1. honestly, 你的分享讓我覺得好CONVINCING。
      之前我一直好抗拒埋身餵,就算老公鼓勵過好多次,我都依然心理上不喜歡把我覺得SEXY的BODY PART變得好FUNCTIONAL。哈哈。我知我有時D想法會好奇怪。XD

      我會從新考慮!

      所以話,有經驗的人的分享,對我們呢D新手真係好重要!

      刪除
  7. 如果嬰兒不是直接吸吮乳頭,乳汁分泌便會減少,不是好事。

    回覆刪除
  8. 我今胎都想餵人奶, 都有你呢個疑問, 究竟埋身餵好定泵奶餵.
    但係我真係見過好多媽媽話俾亞b啜到損晒好痛, 所以我自己偏向泵奶餵多d~

    回覆刪除
    回覆
    1. 損晒係嘴形唔啱,你參考啲成功既,都係支持埋身

      刪除
    2. 我覺得呢個係完全個人的選擇。我不會說有任何一種方式好過另一種。
      要視乎自己的喜好、性格同需求。
      講真,對於WORKING MOM來說,泵奶是一定的;只不過是要睇你由幾時開始吧。
      我之前睇左GINA FORD的書, 我應該會參考呢個混合方法。
      即埋身同泵奶都一齊做.... 開初以埋身為主,泵奶為副,但逐漸會改變個比例。
      我有時間會寫吓。

      刪除
    3. 對媽媽黎講無疑係各有好壞,但對bb黎講埋身抗體較多。我想講既其實係,會損到怕既媽媽多數係事前冇做足準備,唔知道原因,所以未能成功,而母乳會所見餵上幾年既都係埋身,就算要返工都好,一歲後都可以掛泵早晚埋身

      刪除